Close to home

I helgen var vi på musikfestival här i Borås. Det ösregnade mest hela tiden men det var ändå väldigt trevligt. Bäst på scenen var överlägset  Kid Galahad och Timo Räisänen. Sämst var Crusified Barara, lät som de spelade en enda låt i en hel timme.. och lite vääl hårt för min smak.
Ulf och Margareta har varit hos oss i helgen och vi har haft det jättetrevligt. På festivalen såg vi bland annat Amanda Jenssen, Fibes oh fibes, Elin Ruth Sigvardsson, Timo Räisänen, Bob hund och Mustsch. Det var roligt men jag är ju så dåligt inlyssnad på den här musiken av det enkla skälet att jag inte är intresserad av musik helt enkelt, jag är på den nivån att jag lyssnar på RixFM och P3 i bilen till och från jobbet.(Varför tycker folk att man är strange om man inte är intresserad av musik?)  Så jag kände ju igen kanske fem låtar på hela helgen, men dom var jättebra:)
I lördags hann vi uträtta alla ärenden på stan som skulle ha gjorts under hela sommaren. Skönt. Köpte en höstjacka för nu känns det verkligen som höst här.
Nu är det lite som ska fixas innan Grekland på fredag, ska bli mycket skönt att åka bort en vecka. Sista semestern för i år. Sen är det bara att köra järnet på jobbet.
Jo förresten Budapest var helt fantastiskt vackert och roligt!! Vi bodde superfint och hade tre roliga dagar där, relativt billigt och vi åt väldigt god mat! Dr Alban var hetaste artisten just nu och när dj:en på ett uteställe började spela en gammal alban-låt blev alla helt galna, lite kul. Annars var det mycket syntet och magtröjor på tjejerna men det är ändå en stad som jag verkligen rekommenderar!

Nu var man ett år äldre igen.

Vad allt går fort, sommaren och hela det här året. Har snart jobbat ett år på jobbet och snart är det väl nästan jul igen.
Skönt med 4-dagars vecka den här veckan iallafall. Men jag ska egentligen inte klaga på jobbet, varje dag bara svichar förbi, helt plötsligt är det lunch och sen helt plötsligt är klockan sex och man ska försöka gå hem. Det är väl tur det ändå.
Tack alla som skickat sms eller på annat sätt kommit ihåg min födelsedag, mycket vänligt!
Jag grattar mig själv genom att åka till Budapest med Maria och Hanna, ska bli jättekul! Firade in helgen och den angenäma åldern 26 med ett glas vin och lite flötiga pommes på flygplatsen. Planet är 30 min försenat så jag får fördriva tiden lite här, funderar på att lyssna på Östbergs sommarprat som jag har i iPoden.
Btw, min ovana bloggande gör att jag inte ens behärskar att ta bilder med mobilen, glömmer alltid att vända kameran 90 grader, åt vad blir det nu...höger?
Annars ser jag väldigt mycket fram emot Grekland om två veckor<3
Men nu får jag njuta av Budapest, hej så länge!

Semester!!

Nu har vi semester och det är så fantastiskt skönt! Nu vill man inte börja jobba snart igen men det är väl oundvikligt. Jag får trösta mig med att jag om ett par helger åker med Hanna och Maria till Budapest och att vi åker med Potus familj till Kreta första veckan i September, så ledigheten är ju inte slut ännu!

På semestern har vi bilat runt lite i södra Sverige, vi började i Falkenberg där vi sov i Pontus brors familjs husvagns förtält en natt i våra nya sovsäckar... När vi vaknade på söndagen hade vi jätteont i kroppen efter hårt underlag samt frös för att det regnade och blåste. Då var det nära att vi åkte hem men vi fortsatte mot Båstad, åkte runt Torekov och vidare mot Helsingborg. Trötta på regnet och väldigt osugna på att sova i tält bodde vi en natt på Elite Plaza, fortsatte mot Höganäs, Kullaberg och vidare ner mot Ystad. I Ystad var det otroligt vackert och fint väder så vi bodde två nätter i vårt tält på en camping utanför Ystad. Sol och bad blev det också där.

Österlen är så vackert! Tittade på Ale Stenar, Glimmingehus, Simrishamn, Stenshuvud och vidare mot Karlskrona. I Karlskrona finns ett fantastiskt intressant sjöfartsmuseum, verkligen värt ett besök!

Åkte vidare mot Öland där vi bodde en natt i ett rum vi hyrde. Åt lite mat och drack lite öl, fortsatte sedan därifrån mot gräsö där vi är nu. Har träffat lite kompisar och släkt, badat lite och haft det rätt lugnt. Vi åkte till Åland en dag också, just ja!  Idag är det ösregn men vi ska in till pappa och Marianne på middag ikväll så hoppas det blir lite bättre väder.

Här kommer några bilder från semestern.

Jag i en trädgård utanför ett slott på väg mot Kullaberg.

Kullaberg var coolt och brant!

Fina hus i Ystad.

Och fina rosor.

Mera gränder.

Vårt urtjusiga tält, får se när det blir använt igen...

Ale Stenar på Österlen, återigen fantastisk utsikt därifrån.

Utsikt från Stens Huvud, träden går ända fram till strandkanten.

I Karlskrona åkte vi färja ut till Aspö.

På Aspö fikade vi hos en tant och farbror som hade café. Tanten hade vunnit
pris för sin bulle "Radiobullen" i lokalradion, den var god!

På Öland besökte vi Solliden.

Det var väl fint men nu kändes det som vi hade sett ett par välklippta trädgårdar för mycket.

Vi var till Åland också, letade efter "grottan" vid Getabergen men det började regna så vi fick vända. Det var ganska fina stenblock där annars.

På Åland åt jag Ålandspannkaka med plommon och grädde, men det pillade jag bort.