En helg i Falkenberg

Vi hade så trevligt nere hos Jonna och Fredric i helgen i deras sommarstuga utanför Falkenberg. Imorse tog vi en superhärlig morgonpromenad i solen och efter frukost satt vi på altanen och solade, vårkänsla!!

Den här helgen har jag dessutom gjort massor med "tråkiga" saker som att tvätta bilen ute och inne, slängt tidningar och glas, varit till sopstationen, städat avloppet, städat fläkten och motionerat.. eller ja det var ju trevligt iofs.
Annars så gillar jag Torsten Flinck. Har sett honom live en gång i Sthlm för många år sedan. Han såg lika mörklig ut då med horn i pannan och barfota och sluskig men med en väldigt skön röst och jag gillar hans "visstil" väldigt mycket. Ska nog köpa hans skiva kanske?
Annars så har jag precis beställt en bok på nätet, det var när vi tittade på Babel av en slump som de talade med författaren Gunnar Ardeliu som skrivit boken "Friheten förde oss hit" som handlar om svenska familjer som flyttade till Liberia och jobbade på Lamco på 50 - 60-talet, precis som min pappas föräldrar gjorde. Vi får se om den är bra.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Morgonpromenaden var mycket ljuvlig! Synd bara att solen försvann när ni åkte, men lite färg på kinderna hann jag få. Ses snart! Krma

2012-03-12 @ 07:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0