Turki Land

Istanbul var jättebra!!!
Jag tyckte i och för sig inte att det var så fin arkitektur om man vill se gamla fina hus då rätt så mycket var slitet och förfallet. Alla moskéer var såklart väldigt vackra men annars tycker jag att det var ganska slitet. Vattnet gör såklart att det blir en trevlig stad och vissa delar var såklart mer vackra än andra.
Vi turistade en del, såg Blå Moskén och Grand Bazar, kryddbazaren och badade på ett Hamam, dvs ett turkiskt bad. Där blev man tvagad av en turkisk tant och all den sista solbrännan försvann för i år.
Blå Moskén och Hanna.
Överallt såldes det hasselnötter och majs och andra saker. Generellt kan man säga att allt finns att köpa. Mitt i natten var det en man som gick rund och bar på massa skurmoppar han ville sälja till exempel..
Jag efter Hamambadet, ren iallafall.
På Lördagen åkte vi lite norrut till Örtaköj där vi promenerade längs Bosporen och fikade i solen.
Hanna och Maria i Örtaköj.
Blå Moskén igen.
Jag provade kebab fast jag inte gillar det och det var ok faktiskt. Annars drack vi mycket turkiskt te, äppelte och åt även lite mezé. En kväll åt vi i och för sig på en sushirestaurang eftersom vi blivit tipsade om den. Den var mycket bra och efteråt partade vi på en turkisk klubb som skulle kunnat vara vilken klubb på Stureplan som helst. Men vi hade skoj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0