AR - After Ride

Igår var jag på AfterWork (eller After ride) på ridhuset, vi red och åt sedan mat och drack vin i restaurangen. Väldigt trevligt och idag hade jag nästan lite huvudvärk när jag vaknade... jag tål inget nu för tiden!!
På ICA tidigare på lunchen såg jag att Expressen hade en ny hästbilaga som jag var jättenära att lägga i korgen men kom fram till att det var onödigt. När jag kom hem efter ridningen så hittade jag den i köket, då hade Pontus köpt den till mig! Jag blev jätteglad!! Den var väldigt bra faktiskt!
Idag har vi återigen kört förbi det fina huset. Det ligger däremot inte där vi helst vill bo. Pontus jämför det med Norrskedika..och vad vet jag.  Eftersom jag inte har växt upp här så har jag ingen direkt känsla för olika områden. Det var fint även idag och jag ser fram emot visningen trots att vi tror att det kommer stiga rejält i pris och troligtvis ingen för oss.. Jaja, den som lever får se.
En annan höjdpunkt i veckan var när vi med jobbet var till restaurang Basement i Gbg, vilken måltid!! Lokalen var väl sådär men maten var fantastisk. Vi åt hummersallad, torskrygg, laxrom, ostron, jordärtskocka, oxfilé, anklever, pumpapuré, tryffel, mashmallows kyld i flytande kväve, crème brulée och calvadossorbet tillsammans med fyra olika sorters viner... Jag blev proppmätt och det var verkligen en upplevelse för smaklökarna!!
Trots att maten på Basement var fantastisk (och troligtvis det finaste jag ätit) så var nääästan schnitzel, potatis och bea lika uppskattat igår efter ett tufft ridpass:)

Kommentarer
Postat av: Eija

Oj oj oj ,den middagen blev vi väldigt sugna på!!

du verkar haft en mysig vecka.Ha en bra fortsättning. E å K.

2011-10-24 @ 09:35:03
Postat av: Jonna

Vardagslyx på hög nivå A!!

2011-10-24 @ 10:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0