Första joggingpasset

NU har den börjat, alltså träningen inför Göteborgsvarvet. Puh, förra året gick det inget vidare. Sprang på 2.24 tror jag det var. Jag var rätt så nöjd men det var inte Birger, 70 år. Alltså det var i hans namn jag sprang och jag har förstått att han brukar springa på betydligt bättre än då. Anledningen till att han inte kunde vara med minns jag inte men hur som helst så fick jag hans plats. Det slutade iaf med att hans "kompisar" ringde och frågade honom om vad som hänt när de såg hans tid i tidningen. I år ska han visst springa själv igen och det är väl bäst det. Och jag får springa i mitt eget namn.
Ja ikväll sprang vi iallafall vid Kype. Två st varv på den korta rundan eftersom det var för mycket snö kvar på den längre rundan. Det var inte så långt, bara 4,6 km men det var väl bra att starta så. Det kändes iallafall bra i benen och när jag kom hem blev det lite sit-ups och armhävningar. Imorgon blir det ridning och sen ska jag försöka jogga en gång till den den här veckan iallafall innan vi åker till Sthlm i helgen.
God Natt, nu blir det sova innan jobb imorgon igen efter en veckas semester:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0