Sommar i P1

Inget nytt under solen. Jag promenerade och lyssnade på Michael Treschkows sommarprogram från 2007 i min iPod, det var inspirerande och trevligt. Mitt favoritradioprogram är utan tvekan Sommar i P1, något som för mig är synonymt med sommar hemma på Gräsö. Det är bra att man kan ta med den känslan i i hösten mha podradio:)

Treschkow talade om företagande och världens snabba utveckling. Och om vikten av att utbilda sig och att sverige måste få fler ingenjörer. Jag blev lite pepp och tyckte jag var viktig för ett litet tag. Ungefär tills att jag talade med en (halvsnorkig) tjej från ett bemanningsföretag som frågade vad jag ville arbeta med. Jag försökte svara så gott jag kunde. Sedan ställer hon frågan vad jag istället kan tänka mig arbeta med om ett år, om det inte skulle bli som jag önskade. Visste inte riktigt vad hon förväntade sig att jag skulle svara. Dum fråga tyckte jag, det är klart att man kan vara tvungen att göra något som man kanske inte hade tänkt sig till en början, men då ska väl det vara först och inte sen, man ska väl sträva mot att nå dit man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0