Bio, advent och julpynt

Efter ett år i vila hade jag glömt/förträngt honon; julpyntsmannen. Igår skulle vi "pynta" vilket för mig betyder max en stjärna i fönstret och eventuellt någon ljusstake. Då kom han fram igen, pyntarfantasten. Jag hade lyckats glömma den hemmagjorda tomten, ett resultat från en slöjdlektion från sent 70-tal, alla röda dukar och små porslinstomtar. Efter lite kompromisser fick det bli två röda dukar och ett par tomtar, slöjdtomten fick dock ge sig och placeras återigen i källaren. Puh.

Igår var vi på bio också, sista Millenniumfilmen. Jag har gillat alla filmerna, såklart är de inte lika bra som böckerna men ändå bra. Lisbeth Salander är ju så cool.

Idag ska vi fixa lite med räkningar, jag vet inte vad som är fel på mig men jag gillar att betala räkningar och fixa och dona med papper, sätta in i pärmar osv. Det är terapi.

Nu lyssnar jag på Godmorgon Världen. Ibland känner jag mig som en pensionär i en ung persons kropp. Fast jag kommer på mig själv att inte lyssna så noga hela tiden och det får man väl ta som normalt för min ålder.

Just det, impulsköpte en jacka att rida i också igår. Gick av en slump förbi en utförsäljning av hästkläder. Behövde ju ett par ridbyxor, vilket verkar vara omöjligt att hitta i min storlek som är sköna och inte alltför dyra. Hittade istället jackan, den ska nog bli skön.

Nu blir det julmarknad. Kanske.

Vi ses!!


Kommentarer
Postat av: Eija

Blev det någon diktläsning med efterföljande ljuständning i dag?

2009-11-29 @ 17:17:44
Postat av: Andrea

Jovisst, Pontus läste dikten när vi tände första ljuset:)

2009-11-29 @ 18:07:13
Postat av: Jonna

Ni slipper inneboende, Storebror Jonas är snäll och hämtar honom på lördagnatt istället.

Kram

2009-12-04 @ 07:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0