Inspiration

SVT visade förra veckan ett väldigt intressant program som jag tänkte skriva om men som inte ännu har blivit av. Det var en dokumentär som handlade om Hans Rosling, professor i Internationell hälsa vid Karolinska institutet.

En fantastiskt inspirerande människa som får en att reflektera över vad som egentligen är viktigt i livet och världen. Jag känner ibland en stark önskan att kunna förändra något, det behöver inte vara stort, men något litet. Något som har betydelse för andra människor som själva inte har möjlighet att leva det liv som jag har priviligertas till att få göra. Jag rekommenderar verkligen att titta på dokumentären, istället för att titta på ett avsnitt av Desperate housewifes, Gossip girl eller whatever....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller sex and the city ;)

2009-05-11 @ 13:40:23
Postat av: Anonym

eller Greys Anatomi...

2009-05-11 @ 15:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0