Gårdagens ridning och långhelg

Igår red jag och Pontus till planen igen. Tanken var att Pontus skulle filma mig, filmerna blev många men korta så jag ska försöka redigera ihop dem på något fiffigt sätt, men det lär ju ta tid för mig. Ridningen gick bra, försökte tänka på de saker som jag såg från sist att jag behövde öva på, att räta upp mig mer och hålla händerna mer samlade. Försökte på galoppombyten och skänkelvikning, gick väl ganska bra. Galoppombytena gick ibland och ibland inte. Skänkelvikningen gick hyfsat, men det är hos mig det brister, kan ju inte sånna grejjer egentligen! Tur att Chino gör sitt bästa, stackarn förstår väl inte vad jag menar hela tiden.

Det visade sig också  att Pavven hade tappat en sko, så nu blir det ingen ridning förrän hovslagaren kommit. Det är skönt tycker Pontus.

Chino


Chino

Ofta när vi rider så måste vi gå en bit på landsvägen och det förvånar mig verkligen att många bilar inte ens saktar in. Ibland är det snarare så att de gasar och kör förbi. Ingen av hästarna är det mista rädd för varje sig bilar eller bussar men jag blir ändå helt tokig på att bilförarna kan bete sig så. Det slutar alltid med att jag gör en ful gest, och jag hoppas verkligen att dom ser.

Nu väntar långhelg, vi ska massa god mat och hoppas på fint väder!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ulla och Anders undrade varför vi blängde så på dom när dom körde förbi för dom hade ju kört så sakta. Eller hur?! Går det att rida på Chino själv till planen? Hade varit kul att hålla en "lektion" för dig någon dag innan du åker.

Kram

2009-05-22 @ 09:34:57
Postat av: A

Haha ja dom var faktiskt dom enda som saktade in den gången, vi kanske hade blivit lite skadade av andra bilister..

2009-05-22 @ 10:28:20
Postat av: A

Forts: Jo Chino är inga problem att ta iväg själv tror jag, problemet är ju att Pavven troligen blir galen av att lämnas själv.

2009-05-22 @ 10:30:26
Postat av: Jonna

Just det ja, han tycker inte om att vara ensam. Vet du om dom har ringt hovslagaren? Annars kanske det går att rida i hagen, verkar den flack längst ner?

2009-05-22 @ 12:39:06
Postat av: A

Jag ska höra ikväll om hur det är med hovslagaren, de kommer på middag hit ikväll. Hagen är lite flack men den är väl sådär..

2009-05-22 @ 13:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0