Rastlös som vanligt.

Idag är jag irriterad. Irriterad på livet. Irriterad på den förbannade lågkonunturern som jag hatar.

Ex-jobbet ska nu redovisas på torsdag. Ska bli skönt att få det avklarat, men det är nog lite småfix kvar på det ändå. Min självkritiska sida tror att jag kommer att bli sågad på oponeringen. Förmodligen kommer det inte bli så men jag hittar så många brister i mitt egna arbete nu när jag läser det jag i min tur ska opponera på. Nu vill jag ha det avklarat och istället börja jobba och göra viktiga saker. 

Jag mår inte bra som jag har det just nu. Jag avskyr att inte ha meningsfulla saker att fylla dagarna med. Jag vill vara stressad och ha mycket att göra. Jag älskar känslan av att inte riktigt hinna med allt, då bli jag sjukligt effektiv. Just nu är jag rätt så  väldigt trött på det ovissa i mitt (våra) liv. När ska jag börja jobba? Var ska vi bo någonstans? Jag önskar bara att jag kunde spela fram ett år, för om ett år måste allt vara bra, eller hur?

Dessutom är jag förgrymmad över att stanna hemma hemma fyra dagar ytterligare. Jag blir rastlös här när det inte är sommar och så saknar jag såklart min "man och katt".

Idag har jag gjort snittar, hemmagjord glass och fixat lite inför kvällens middag. Nu ska jag sätta mig i solen och läsa och på eftermiddagen blir det en löprunda. Jag måste ta ut mig, jag vill vara trött i kroppen och i huvudet. Jag vill inte ha någon semester längre.

Tack och hej.


Kommentarer
Postat av: Eija

Du ska se att allt kommer att ordna sej snart,det finns säkert någon arbetsgivare som sitter någonstans och väntar på att just Du ska söka jobbet. Lycka till på torsdag! Kram Eija.

2009-03-22 @ 17:29:00
Postat av: Lovisa

Hoppas att du mår bättre nu och att allt går bra! Det känns lite konstigt att inte ha dig här hemma :) Kram

2009-03-25 @ 22:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0