Midsommarhelgen

Helgen har varit supertrevlig! Jag åkte ner till Pontus o torsdags efter jobbet och kom hem idag på eftermiddagen. Hittade billiga flybiljetter, men flygpplansparkeringen var desto dyrare, hua.. 720 kr för att parkera i tre dygn. Chock när jag skulle åka därifrån. Nästa gång tar jag flygbussen.

Det kändes i och för sig lite konstigt att inte fira hemma här som jag brukar, och inte gå på Hummelgrund på midsommardagen, men det får bli nästa år. Vi hade det trevligt med stor fest, lekar och god mat. Melinda spelade jättefint på sitt dragspel och det var nästan det bästa på hela midsommarafton, dragspel och midsommar hör som liksom ihop.

I lördags skulle jag laga mat. Jag har en tendens att vilja laga svåra saker som ser superlyxigt och gott ut på bilden i kokboken eller där jag hittat receptet. Det blir aldrig så gott som jag vill, och jag verkar aldrig lära mig att välja enkla saker. I Lördags skulle jag koka sparris, röbdetor och vårlökar, servera det med grillad lax och färskpotatis. Över detta skulle jag ringla hollandaisesås. Har någon någonsin klarat av att göra hemmagjort hollandaisesås? Nej det är kanske det svåraste som finns och min gick verkligen inte att äta så vi fick ta crème fraiche istället. Maten var i och för sig god, jag gillar inte lax då, men det gjorde kanske de andra. Haha nästa gång får det bli pommes frites och korv, ett säkert kort för att Pontus ska bli nöjd iallfall. ;-)



Kommentarer
Postat av: Jonna

Misströsta inte, maten var jättegod och vi blev mätta. Rababerpajen gick inte av för hackor:))

Vet en till som hade blivit nöjd om det var pommes och korv...

Jobba lugnt så ses vi om några veckor igen.

Kram och kommer sakna dig!!

2009-06-21 @ 22:57:21
Postat av: Eija

Bra att du har kommit hem välbehållen.Du, man behöver inte vara så präktig ,det går bra med påssås. Kram.

2009-06-22 @ 19:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0