Vasaloppet - resan upp

Vi kom iväg i god tid i morse och helaresan upp tog ca 6 timmar. Det var torra bra vägar och mest snö var det nästan hemma, för att sedan bli lite mer när vi började närma oss Mora. När vi kom fram till Mora böjade vi med att lämna in mina skidor för vallning, så nu kan jag skylla på de som vallade om det går dåligt imorgon (!). Därefter hämtade vi min nummerlapp, kikade lite i mässtältet samt åt lasagne. Jag var också tvungen att köpa en ny skismössa då min vanliga var spårlöst försvunnen igår när jag skulle packa.

Nu har vi hittat till vår lägenhet där vi hyr ett rum. Kvinnan är trevlig och det är mycket rent och fräscht så jag är nöjd. Pontus somnade och nu vilar vi lite. Ska om en stund gå ut "på stan" och kolla vartifrån bussen går imorgon bitti (eller inatt).


I bilen




I bilen

Jag framme
Jag i min säng

Man kan bli lite trött
En trött en

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0