Måndag och en ny vecka

Måndag igen, tiden bara rinner iväg som vanligt! Helgen har ägnats åt solning, grillning och avslappning. Igår åkte vi en sväng ner till Falkenberg. Det är fint där nere, man får lite känslan av att vara utomlands, och då har jag ändå bara sett det off-season. Om husen hade haft murar och lite högre grindar hade det sett ut som i Le Touquet, en strandstad i norra frankrike som jag besökte en gång. Fast visst är det trevligare när det inte är höga murar utan man kan se in istället? :) Jag kan däremot fortfarande inte förstå att människor vill betala över en halv miljon för "badhytterna", eller de små friggebodarna med tunna väggar, ett fönster och en armlängds avstånd till närmaste granne. Obegripligt.

I övrigt fick jag iallafall till sist klart mitt CV och Cover letter på engelska, och inskickat i tid till företaget. Det känns skönt att ha ett exemplar på engelska också, som komplement. Jag skulle däremot fortfarande vilja ha det rättat av ett proffs. Jag och Pontus tycker att det låter kanon nu, vilket inte garanterar att det är ett dugg begripligt för en engelsman!

Annars obsessar jag fortfarande över mitt återfunna intresse, ridning. Idag har jag till exempel ägnat 3 timmar åt att hitta intressanta sidor på nätet som kan friska upp mitt gamla minne om hur man faktiskt gör. Fast jag börjar ta det lite lugnare, och inte tjata om det inför andra människor, kan ju lätt bli tröttsamt för den som inte är lika överförtjust. Just nu ångrar jag nästan att jag skaffade mig en sådan utbildning som troligtvis kommer att kräva att jag flyttar till stan. Tänk om jag hade börjat jobba efter gymnasiet och bott kvar hemma, då hade jag ju kunnat fortsatt haft en egen häst. Sen kommer jag på det. Det ofrånkomliga. Jag hade troligtvis rökt ett paket röda prince om dagen, vägt åtminstone tio kg mer än idag och verkligen inte haft råd med en häst. Jag blir återigen nöjd med att det blev som det blev iallafall. Nu har jag ju åtmistone möjligheten att i framtiden få det som jag drömmer om, en tjusigt hus och en vacker häst. Det hade varit betydligt svårare annars. Så drömmen lever vidare, fast jag vet att det kommer att dröja ett tag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är väl rolig du! Ridning kan du alltid disskutera med mig! Är alltid lika lyhörd när det kommer till ämnet häst! Och sedan hade det väl inte varit prince, det hade väl varit marlboro light?!

Syrran har bott i USA i flera år, hon läser säket mer än gärna igenom ditt cv!

Kramen

2009-04-27 @ 16:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0