Ändan ur

Äntligen ringde min examinator, som jag för övrigt misstänkte hade gått under jorden, och berättade att han skulle skicka mitt ex-jobb på tryck. Inte en dag för tidigt med tankte på att det var flera veckor sedan jag skickade in det.

Just nu bakar jag, som vanligt går det inte så bra. Hade troligen det för varmt i degspadet vilket resulterar i att jästen inte jäser. Men jag förnekar och kör på ändå.  Dessutom gräddar ugnen snett, bränner på ena sidan och lämnar det ogräddat på andra sidan. Suck. 

Jag börjar bli lätt uttråkad på dagarna. Samtidigt ska jag inte vara ledig så länge till innan jag börjar jobba på banken, men det är ändå över en månad kvar. Men det är tur att det är kortvecka denna vecka iallafall.

Update: TIPS! Stoppa inte in ett paket med smör i micron så att det ska bli mjukare och lättare att breda ut på degen, det börjar brinna.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Låter som en tuff bakdag! Men oavsett så ser jag fram emot att kanske få smaka lite på något hembakt...

Har en liten tanke om helgen, är ni hemma?

2009-04-28 @ 14:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0